lördag 7 april 2012

Allmänt

Några dagars vila från både vall
och lydnad.Det är Påsk och då
skall man ta det lite lugnt och äta
gott och vila från alla måsten.Nja varför
jag håller upp med allt med träning,
är därför att det ligger några cm snö på backen
och eftersom jag tar alla tillfällen i akt
att hoppa över alla måsten ,så har jag
inte tränat på några dar.Konstig svenska,men tänk på
kommateknen.Har haft en del besök under
första delen av helgen,men nu är vi ensamma
mina små gosedjur och  jag.Idag har det
varit en strålande solskensdag men med en
iskall nordan.Jag satt i ett hörn på altanen
med fårskinn om ryggen och ett korsord
i knät och solen i ansiktet och hade det jätte skönt.
I morgon blir det vall med Socker och på måndag
kommer Svante hit och klipper mina får.Alltid har
man något att göra,även som pensionär.(Konstigt
man skulle ju ligga på sofflocket!!!!).Nu måste
denna boken vara slut ,för det kan inte vara
så roligt att lyssna till vad jag håller på med
under dagen.Fortsatt en GLAD PÅSK.

Inga kommentarer: