söndag 1 januari 2012

Allmänt

Nu är vi på andra sidan av nyår
och ett nytt år har just börjat med ösregn
men vi går mot ljusare tider och våren,
min favorittid även om det regnar.
Ljuset har kommit tillbaka och
allt vaknar i naturen,även jag.
Nyår förflöt lugnt och stilla med
oxfile´potatis i ugn och lite rött.
Hundarna sov hela kvällen för jag
hade tagit en långpromenad på
eftermiddagen.
Vallar med Socker och hon sköter
sig (enligt mig) underbart bra.Viskar till
henne så går det lugnt till men höjer
jag rösten så stressar hon.Har äntligen lärt
mig det lilla alfabetet och då går det
bättre med vallningen.Hoppas att jag
kommer ihåg dom små bokstäverna så skall
hon och jag nog komma överens.


Ärtan och Socker

1 kommentar:

Anonymous sa...

Hej Lena
Gott Nytt år och hoppas vi kommer att ses i år!!
Jag har lagt ner min hemsida,men jag har startat en gratisblogg istället adressen är denna:http://anneliehammarquist.bloggo.nu/
Ha det gott /Annelie & Loppan