tisdag 12 juli 2011

vallning

Igår måndag vallade jag med
både Humlan och Ärtan och det
gickrätt bra.Efteråt tog vi en pro-
menad i skogen dels för att leta svamp
och dels för att rasta hundarna .Då ringer
telefonen och jag går där och pratar och
glömmer av hundarna och Socker förstås.
Hjälp nu är hon inne hos baggen.Jag i full
gallopp så fort jag nu kunde,vilket inte
är så fort.Visst vem var inte inne hos
baggen om inte Socker.Jag får en viss panik
eftersom jag inte går in till sådana herrar,
men han låg i ena änden av hagen så jag tog
mod till mig och hoppa över nätet,men så skulle
jag ha tag i Socker och det var inte det lättaste
för hon tyckte att det luktade gott i fårhagen
och ville inte alls följa med mig utan pekade finger
åt mig "kom och ta mig om du kan".Lurade
henne till slut och fort ut ur hagen.




Detta är Tim som snart tar vallhundsprovet.




Tim är hane nummer ett och finns hos Jenny i Grohed.

Inga kommentarer: