onsdag 20 juni 2018

Läger.

Nu har jag varit på läger under två dagar och kört
Socker i lydnad för snart skall vi tävla ihop så det
gäller att vi är sammansvetsade.Ja,ja det får gå somdet
vill,för nu kan jag inte göra mer än vara så avslappnad
jag kan på tävlingen, för hon är väldigt signalkänslig
på mig.
Utanför mitt fönster har jag två fågelbord och mot allt vetande
så har jag fyllt på solrosfrön och nu sitter det en stor
hackspett och matar sin unge med innehållet från fröet.
Mamman tar ett frö,sätter fast det mellan ett band som jag
snurrat runt stolpen som fågelhusen sitter på.Sätter fast fröet
där och skalar det, ger innehållet till ungen.Dessa fåglar kan
ju inte som ex:talgoxen hålla fröet med klorna.Underbart
att titta på.Mamman har att göra!

                                                    GLAD MIDSOMMAR TILL ALLA!






Inga kommentarer: